2024-03-29T16:09:14Z
https://ceej.aut.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=100
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
تجزیه و تحلیل ریسک های ایمنی پروژه های ساختمانی با استفاده از روش یکپارچه AHP-DEA
مهدی
مهاجری
عبدالله
اردشیر
صنعت ساخت و ساز یکی از خطرناک ترین صنایع از نظر تلفات مربوط به کار، نرخ آسیب دیدگی و پرداخت غرامت به کارگران شناخته شده است. حوادث این صنعت ناشی از ناکارآمدی روش های متعارف ارزیابی خطر و همچنین اجرای فعالیت های بدون درنظر گرفتن استانداردهای ایمنی است که تأثیر عمده ای را بر سلامت و ایمنی کارکنان می گذارد. بنابراین، شناسایی و ارزیابی خطرات و ریسک ها یک گام ضروری در این صنعت بوده و تجزیه و تحلیل ایمنی یک اقدام مؤثر و فعال برای شناسایی، ارزیابی و کنترل خطرها در روش های صنعتی است. این مقاله از روش سیستماتیک و یکپارچه روش تحلیل سلسله مراتبی-روش تحلیل پوششی دادهها ( AHP-DEA ) برای ارزیابی خطرهای ایمنی استفاده می کند. در مطالعه موردی کارگاه های ساختمانی متعارف ایران، بیست فعالیت دارای پتانسیل خطر، ده حادثه ناشی از این فعالیت ها و دوازده عامل بروز حادثه شناسایی شدند و با استفاده از قضاوت متخصصان ایمنی و ناظران پروژه، از طریق پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفتند. در نهایت، فعالیت های گودبرداری و کار در ارتفاع به عنوان پر خطرترین فعالیت ها از نظر ایمنی شناخته شد و راهکارهایی نیز برای بهبود و پیشگیری از حوادث ناشی از این فعالیتها ارائه گردید.
Analysis
Risk
Safety
Construction
AHP
DEA
2016
10
22
217
226
https://ceej.aut.ac.ir/article_608_15b099cdab931f53dd059a0ae4e06b45.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
مدیریت بهینه رواناب شهری با بهره گیری از روش تصمیم گیری چندمعیاره مکانی
احمد
رادمهر
شهاب
عراقی نژاد
مدیریت آب در مناطق شهری شامل کنترل جریان هرزاب ها و اصلاح شبکه های زهکشی است. رشد سریع شهرها به همراه افزایش جمعیت آن، مشکلات زیادی را در زمینه مدیریت رواناب در هنگام رخدادهای سیلابی به همراه دارد. در این راستا، نقشه هایی که میزان پتانسیل سیل گیری مناطق مختلف را نشان می دهند، می توانند ابزار مناسبی برای برنامه ریزی های شهری در آینده باشند. تحلیل آسیب پذیری در مناطق مختلف محیط های شهری، اغلب شامل معیار های چندگانه ای بوده که به صورت مکانی به یکدیگر مرتبط هستند. هدف از انجام این تحقیق، تهیه نقشه های خطرپذیری سیلاب به منظور اتخاذ تصمیمات دقیق تر در مدیریت سیلاب شهری با استفاده از ترکیب روش تصمیم گیری چندمعیاره و در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) بوده که در قالب یک سیستم پشتیبان در برنامه ریزی است. با توجه به نقشه نهایی خطرپذیری سیلاب، مناطق جنوب شرقی محدوده مورد مطالعه از درجه خطرپذیری بالایی برخوردارند. این در حالی است که این مناطق در محدوده زمین های پست (با ارتفاع کم) و شیب کمتر از 2 درصد واقع شده اند. همچنین شبکه کانال های جمع آوری رواناب در این مناطق سیستم های نگهداری ضعیفی را دارند. به منظور ارزیابی مدل تصمیم گیری چندمعیاره مکانی، از ایجاد قابلیت مدلسازی مکانی با شبکه های عصبی استفاده شده است. نقشه تخمینی تولید شده از مدل شبکه عصبی نشان می دهد که همبستگی بالایی بین هر یک از نقشه های معیار با نقشه نهایی پتانسیل سیل خیزی برقرار است. با توجه به نتایج این تحقیق، می توان عنوان کرد که کاربرد روش تصمیم گیری چندمعیاره در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS ) به عنوان ابزاری توانمند در تهیه نقشه های خطرپذیری سیلاب با دقت بالا مطرح است.
Urban Flood Management
Geographic Information System
Multi Criteria Decision Making
Spatial Multi Criteria Decision Making
artificial neural network
2016
10
22
227
240
https://ceej.aut.ac.ir/article_672_78adc3dada08ef730fe73518267c78bf.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
شناسایی خسارت در سکوهای ثابت دریایی با استفاده از مفاهیم آنتروپی انرژی در تبدیل بسته موجک
حسین
رحامی
حامد
امینی تهرانی
مصطفی
اخوات
غلامرضا
قدرتی امیری
پایش سلامت سازه برای اطمینان از عملکرد ایمن سازه در طول مدت زمان بهره برداری از آن امری ضروری است. سکوهای فراساحلی به طور گسترده ای برای استخراج نفت و گاز از دریا مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جایی که در این سکوها قسمت بیشتر سازه در زیر آب در معرض شرایط محیطی دریا قرار دارند، به شدت مستعد ایجاد خسارت هستند. یکی از روش های شناسایی عیوب سازه ای در سکوهای دریایی، بهره گیری از ابزارهای پردازش سیگنال است. در این مقاله ابتدا مدلی از یک سکوی جکت معرفی می شود، سپس حالات مختلفی از خرابی توسط کاهش سختی طبقات به آن اعمال شده و پاسخ سازه تحت تحریک نویز سفید گاوسی ثبت می شود. در این مرحله پاسخ شتاب ثبت شده توسط تبدیل بسته موجک در ترازهای مختلف تجزیه شده و مؤلفه های حساس به خسارت با بهره گیری از مفاهیم آنتروپی انرژی و انجام تحلیل حساسیت، انتخاب می شوند. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که مؤلفه های حساس به خسارت انتخاب شده حتی در آسیب های با شدت کم از کارایی مطلوبی برخوردار بوده و میزان تغییرات این مؤلفه ها نیز به طور محسوسی به شدت خسارت های وارده به سکو وابسته است.
Structural health monitoring
Offshore Platforms
signal processing
Wavelet Packet Transform
Energy Entropy
Sensitivity analysis
2016
10
22
241
248
https://ceej.aut.ac.ir/article_597_8fe201af8552ae10d6cac3efb2314000.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
اثر مقدار و چند نوع مختلف افزودنی های معدنی بر تغییرات تنش جاری و ویسکوزیته پلاستیک بتن خودتراکم
پرویز
قدوسی
علی اکبر
شیرزادی جاوید
مهدی
لطفی
در این تحقیق، بتن های خودتراکم با مقادیر متفاوت پودر سنگ آهک و مقدار و نوع افزودنی های مختلف ساخته شده و آزمایش های کارایی و مؤلفه های رئولوژی مخلوطها بررسی شدند. بر این اساس، مخلوط هایی با نسبت آب به سیمان متفاوت و مقادیر مختلف پودر سنگ آهک و سیمان با جایگزینی میکروسیلیس، سرباره و متاکائولن ساخته شده است. لازم به ذکر است که نتایج به دست آمده منحصر به آزمایش های انجام شده در تحقیق حاضر است. نتایج نشان می دهند که افزایش نسبت آب به سیمان موجب کاهش هر دو مؤلفه می شود و از طرفی دیگر، افزایش در مقدار پودر سنگ آهک منجر به کاهش تنش جاری مخلوطها می گردد. در حال یکه ویسکوزیته پلاستیک تا 150 کیلوگرم بر متر مکعب پودر سنگ کاهش و سپس افزایش را نشان می دهد. با جایگزینی 8 درصد میکروسیلیس، تنش جاری افزایش یافت و ویسکوزیته پلاستیک تغییری نکرد؛ در حالی که متاکائولن موجب افزایش هر دو مؤلفه و جایگزینی سرباره تا 15 درصد موجب افزایش تنش جاری شد. اما تغییری در ویسکوزیته پلاستیک ایجاد نگردید. تنش جاری (استاتیکی و دینامیکی) با گذشت زمان افزایش می یابد که این افزایش در زمان های سکون بیشتر، برجسته تر است؛ در حالی است که گذشت زمان بر ویسکوزیته پلاستیک تأثیر چندانی نداشته و مستقل از زمان تغییر می کند.
self-consolidating concrete
Yield Stress
Plastic Viscosity
Mineral Admixtures
2016
10
22
249
260
https://ceej.aut.ac.ir/article_671_ceaf6fc462f9e9ee39803689a438f323.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
بررسی تأثیر استفاده از ستون مرکب و مهاربند طناب الیاف مصنوعی بر مقاومت انفجاری قاب پرتال
علیرضا
میرزا گلتبار روشن
محمد حسن
شکیبافر
چکیده در این تحقیق به ارزیابی رفتار قاب با ستون فولادی میان تهی در برابر بارگذاری انفجاری پرداخته شده است. به منظور افزایش مقاومت این قاب دو راهکار پیشنهاد می شود: نخست استفاده از مهاربند ضربدری طناب الیاف مصنوعی و دوم پر کردن ستون سمت انفجار قاب با بتن غیر مسلح، که به اصطلاح به آن ستون مرکب گفته میشود. نرم افزار اجزای محدود مورد استفاده، کد تجاری شده ABAQUS میباشد و برای تحلیل از روش دینامیکی صریح در حل عددی استفاده شد. این پژوهش نشان میدهد که استفاده از مهاربند طناب الیاف مصنوعی، بهویژه در انفجارهای بزرگ که نیروی شلاقی شدیدی در طناب ظاهر میشود، تا حدی جابهجایی کلی قاب را بهبود میبخشد. با این وجود توانایی کاهش تغییرشکلهای پلاستیک موضعی قاب را نداشته است. این مشکل با بهرهگیری از ستون مرکب تا حد زیادی برطرف میشود. بهطوری که پر کردن ستون سمت انفجار قاب با بتن، بهطور چشمگیری جابهجاییهای کلی و تغییر شکلهای موضعی قاب را کاهش می دهد. نکته قابل توجه در بررسیهای قاب با ستون مرکب این است که، بتن با مقاومت پایینتر در اثر اعمال نرخ کرنش، بسیار شبیه به بتن قویتر رفتار میکند.
Blast Loading
Portal Frame
X-Brace
Synthetic Fiber Rope
Composite Column
ABAQUS/ Explicit
Dynamics Non-Liner Analyses
2016
10
22
261
274
https://ceej.aut.ac.ir/article_602_f3c91c75e831634d931daa13dfaf7d9a.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
بررسی عدم قطعیتهای موجود در روابط تجربی و پیشبینی احتمالاتی گسترش جانبی ناشی از روانگرایی
یاسر
جعفریان
احسان
نصری
یکی از روشهای پر کاربرد در ارزیابی میزان گسترش جانبی ناشی از روانگرایی، که در نواحی با شیب ملایم رخ میدهد، استفاده از روشهای تجربی میباشد. عدم قطعیتهای بسیاری به صورت ذاتی در مدلهای تجربی وجود دارد که ناشی از عدم وجود مشاهدات کافی و همچنین پیچیدگی مسئله است. اگرچه مدلهای تجربی متعددی جهت پیشبینی مقدار تغییرمکان حاصل از گسترش جانبی ارائه شده است، لیکن مطالعهی جامعی در ارتباط با عملکرد آنها در یک ساختار مقایسهای صورت نگرفته است. مطالعات انجام شده در این مقاله را میتوان به دو بخش عمده تقسیم کرد: در بخش اول، پس از مطالعه پارامتریک تعدادی از روابط تجربی پیشنهاد شده برای گسترش جانبی به بررسی پایگاه دادههای آنها پرداخته میشود و با استفاده از رگرسیون چند متغیره(MLR) رابطهای پیشنهاد میشود. مدل پیشنهادی از دقت مناسب تری نسبت به دیگر روابط موجود برخوردار است. در ارائه این مدل سعی شده است بخشی از عدم قطعیتهای موجود با حذف بخشی از دادههای تک گمانههایی، به حداقل رسانیده شود. در بخش دوم، تأثیر عدم قطعیتهای موجود در پارامترهای ژئوتکنیکی گزارش شده در پایگاه دادهها به کمک روشهای اعتمادپذیری مرتبه اول (FORM)، مرتبه دوم (SORM) و روش شبیهسازی مونت کارلو در میزان گسترش جانبی پیشبینی شده نشان داده میشود و نتایج حاصل از این سه روش با هم مقایسه میشوند. نتایج این مقاله اهمیت میزان خطا در پارامترهای ورودی بر مقادیر پیشبینی شدهی تغییرمکان جانبی زمین را به صورت واضحی نشان میدهد و در نتیجه امکان استفاده از احتمال فراگذشت از یک تغییرمکان مجاز دلخواه را فراهم میسازد.
Uncertainty
Liquefaction
Lateral Spreading
Multiple Regression
Monte Carlo simulation
2016
10
22
275
290
https://ceej.aut.ac.ir/article_674_0c9054edd7123ed48bd579f6f07e3588.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
بررسی تغییرات مشخصات دینامیکی سازه های مجاور هم با مطالعه موردی
حمید
فروغی
فرهاد
بهنام فر
بهاره
مدنی
در این مطالعه به بررسی اثر نوع خاک تکیه گاهی و فاصله تا ساختمان مجاور بر مشخصات دینامیکی (فرکانس های طبیعی و نسبت های میرایی) یک ساختمان پرداخته شده و برای انجام این کار، معادلات حاکم بر حرکت دو ساختمان که در مجاورت یکدیگر قرار دارند و بر حرکت دینامیکی هم تأثیر گذارند، بسط داده شده است. برای مدلسازی اثر خاک، از فنرها و میراگرهای متمرکز در تراز پی استفاده شد و در پایان نیز با بررسی یک ساختمان واقعی، مشخصات دینامیکی آن در حالت بدون مجاورت و با مجاورت محاسبه و مقایسه شده است. این مشخصات در مورد ساختمان مزبور از قبل به روش ثبت ارتعاشات اجباری یا محیطی موجود بوده و در دسترس است. از مقایسه نتایج تحلیلی با نتایج آزمایشگاهی، می توان نتیجه گرفت که مدل دینامیکی پیشنهاد شده می تواند مقادیر مشخصه دینامیکی سازه های مورد بررسی را با دقت خوبی پیش بینی نماید.
Adjacent Buildings
Natural Frequencies
Damping Ratio
Structure–Soil–Structure Interaction
2016
10
22
291
300
https://ceej.aut.ac.ir/article_604_a8e6671ab5a4753d362bd4bce2ca980d.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
کنترل خودکار ضوابط ایمنی تابلوهای محدودیت سرعت قبل از قوسهای افقی به کمک سامانه داده برداری پویا
مسعود
طبیبی
محمدرضا
کلوشانی
علی
فاطمی
تدوین استراتژیهای مناسب در راستای بهبود ایمنی مسیر، نیازمند اطلاعات کاملی پیرامون مشخصات راه است. سامانه داده برداری پویا به عنوان یکی از روش های بازرسی ایمنی، روندی است که پایگاه جامعی از داده ها شامل تصاویر ویدیویی و اطلاعات جغرافیایی را ارائه می دهد. هدف این مقاله، معرفی روشی خودکار است که علاو هبر تحلیل داده های به دست آمده از این سامانه، ضوابط ایمنی تابلوهای محدودیت سرعت را ارزیابی و با حفظ دقت کافی در این امر، در وقت و هزینه نیز صرفه جویی نماید. روش پیشنهادی در فاز نخست، تحلیل داده های جغرافیایی نقاط محور میانی مسیر به منظور تعیین مشخصات هندسی قوس های افقی و در فاز دوم، پردازش تصاویر ویدیویی، به منظور شناسایی و تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت قبل از قوس های افقی را انجام داده و در نهایت، ضوابط ایمنی مرتبط با محل و مقدار درج شده بر تابلوهای محدودیت سرعت قبل از قوس های افقی را کنترل می کند. دقت روش پیشنهادی در فاز نخست، در دو بخش تعیین نقطه آغاز قوس افقی و تعیین شعاع به ترتیب برابر با 97 و 90 درصد و در فاز دوم بر اساس پردازش تصاویر برداشتی و بکارگیری روش طبقه بندی ماشین بردار پشتیبان در دو بخش، شناسایی تابلو و تشخیص مقدار درج شده بر آن به ترتیب برابر با 92 و 97 درصد اثبات شده است.
Automation
Global Positioning System
Horizontal Curve
Image processing
Mobile Mapping System
Road Safety
Road Safety Audit
Speed Limit Sign
Support Vector Machine
2016
10
22
301
314
https://ceej.aut.ac.ir/article_798_d530da156c9d0d97a5337e7979175d31.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
مطالعه آزمایشگاهی تأثیر پرده آب بند بر کنترل نشت و پدیده جوشش در پی سازه های هیدرولیکی
مهدی
یوسفی
منصور
پرویزی
محمد
صدقی اصل
دیوارهای سپری از جمله تمهیداتی هستند که به منظور کاهش نشت، نیروی زیر فشار و شیب خروجی در پی نفوذپذیر سازه های آبی مورد استفاده قرار می گیرند. تاکنون تحقیقات زیادی در ارتباط با نشت از پی سازه های آبی، به ویژه در قالب مدل های عددی انجام شده است که برای ارزیابی درستی آنها به داده های صحرایی و آزمایشگاهی نیاز است. امّا تا به امروز یک مدل آزمایشگاهی یا فیزیکی که مسائل نشت و جوشش از پی سازه های هیدرولیکی را به طور دقیق مورد مطالعه قرار دهد، ارائه نشده است. در این تحقیق برای بررسی اثر عوامل مؤثر بر پدیده جوشش از پی سازه های هیدرولیکی مستقر بر پی های آبرفتی یک مدل آزمایشگاهی به طول 2/ 2، ارتفاع 8/ 0 و عرض 4/ 0 متر با استفاده از اسکلت فولادی و جداره های پلکس یگلاس ساخته و آماده گردید. در این مدل آزمایشگاهی پرده آب بند به عنوان متغیر عمقی، از ورقه پلکسی گلاس ساخته شده و ترازهای پیزومتریک در دو وجه پایین دست و بالادست فلوم با استفاده از پیزومترهای شفاف با قطر کم اندازه گیری شده اند. تأثیر موقعیت، عمق دیواره سپری بر مقدار دبی نشت و گرادیان خروجی در قالب نمودارهای بی بعد نشان داده شده است. این نتایج نشان می دهد که در نسبت عمق پرده آب بند 46 / d/D=0 با نسبت بیشترین تراز آب بالادست h/hm=1 پدیده جوشش رخ نمی دهد. مقدار دبی نشت و گرادیان هیدرولیکی در محدوده مساعدی قرار دارند.
Sand Boiling Phenomena
Seepage
Sheet Pile
Laboratory Model
Exit Gradiant
2016
10
22
315
328
https://ceej.aut.ac.ir/article_411_f2fe456cfb3b6612b6ff26232a63f642.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
الگوریتم برنامه ریزی اعداد صحیح برای بهینه سازی محدوده استخراج زیرزمینی
وحید
نیک بین
مجید
عطایی پور
بهینه سازی محدوده استخراج زیرزمینی عبارت است از محدوده ای با بیشترین ارزش که محدویت های فنی و هندسی در آن لحاظ شده باشد. اگرچه حدود پنج دهه از ارایه اولین الگوریتم بهینه سازی محدوده استخراج گذشته است، اما بیشتر این الگوریتم ها در زمینه بهینه سازی محدوده استخراج روباز بوده اند و تعداد کمی از آن ها برای بهینه سازی محدوده استخراجزیرزمینی قابلیت کاربرد دارند. از میان معدود الگوریتم های ارایه شده در این زمینه تنها چند الگوریتم دارای منطق ریاضی هستند که هیچ یک از آن ها قابلیت حل مسئله سه بعدی را ندارند. همچنین تاکنون الگوریتم سه بعدی که دارای منطق ریاضی باشد، برای حل این مسئله گزارش نشده است. بعضی از این الگوریتم ها تنها برای یک روش خاص ارایه شده اند و با توجه به متعدد بودن روش های استخراج زیرزمینی، دامنه کاربرد آن ها محدود است. در این مقاله یک الگوریتم بر مبنای برنامه ریزی اعداد صحیح برای روشهای استخراج عمودی ارایه شده و از یک مدل بلوکی خاص برای تسهیل حل مسئله استفاده شده است. توانایی درنظر گرفتن محدودیت حداقل عرض پایه های جانبی از دیگر ویژگیهای این الگوریتم است. اجرای الگوریتم ارایه شده بر روی مدل های بلوکی اقتصادی فرضی و مقایسه نتایج آن با دیگر الگوریتم های مشابه، نشان دهنده توانایی بالای آن در یافتن جواب بهینه واقعی است.
Modeling
optimization
Stope Layout
Integer Programming
2016
10
22
329
338
https://ceej.aut.ac.ir/article_410_2a765d4fbf7ad227c8ece97c7b9045f3.pdf
Amirkabir Journal of Civil Engineering
CEEJ
2588-297X
2588-297X
1395
48
3
افزایش استهلاک انرژی در مهاربند همگرا با استفاده از صفحه اتصال سوراخ دار
عبدالله
چراغی
سید مهدی
زهرایی
مهاربندهای هممحور از جمله عناصر متداول در تأمین سختی و مقاومت جانبی سازه ها هستند که در مقایسه با قاب های خمشی و مهاربندهای برون محور، از استهلاک انرژی و شکل پذیری کمتری برخوردار هستند. عیوب موجود سبب شدند تا تحقیقات و مطالعات فراوانی طی سال های اخیر برای بهبود شکل پذیری و تأمین عملکرد لرزه ای مناسب این بادبندها توسطمحققین مختلف و با بکارگیری تمهیداتی انجام گیرد که بعضاً نتایج مثبت و قابل تأملی در پی داشته اند. در این مقاله با ایجاد سوراخی در صفحه اتصال میانی یا کناری چند نمونه مهاربند قطری و ضربدری، سعی در تأمین شکل پذیری و بهبود عملکرد ABAQUS چرخه ای آنها گردید و عملکرد آن ها با انجام تحلیل های استاتیکی غیرخطی با استفاده از نرم افزار اجزای محدود بررسی شد. اساس کارکرد روش ارائه شده در جلوگیری از کمانش مهاربندها بوده و بنابراین سوراخ های ایجاد شده باید به نحوی طراحی گردند که قبل از آن که مهاربند به بار بحرانی کمانشی خود برسد، به تسلیم رسیده و به جذب و استهلاک انرژی زلزله کمک نمایند. نتایج تحلیل گویای منحنی های پسماند پایدارتر و افزایش جذب انرژی طی بارگذاری چرخه ای در نمونه های پیشنهادی نهایی و نیز تعویق در وقوع کمانش در عضو اصلی مهاربند است؛ به طوری که در منحنی پسماند نمونه های منتخب تا تغییر مکان حدود 2 سانتیمتر نیز افت عملکردی دیده نمی شود. اما مهاربند معمولی در تغییر مکان چرخه ای کمتر از 1 سانتیمتر دچار کمانش شده و افت عملکرد آن مشهود است. همچنین کاهش سختی حدود 8 تا 57 درصد و افزایش 12 تا 17 درصدی در میزان میرایی معادل از مزایای آن است.
Concentric Brace
Perforated Gusset Plate
Ductility
energy dissipation
Non Linear Static Analysis
2016
10
22
339
349
https://ceej.aut.ac.ir/article_616_d7df17d4ea33ca13c1d3ed70758ab60b.pdf