@article { author = {Banazadeh, M. and Hosseini, S.M. and Jalali, S. A.}, title = {Adjustment of Parameters in Stress-Strain Relationship of Strip Elements in Steel Plate Shear Wall Model under Cyclic Loading}, journal = {Amirkabir Journal of Civil Engineering}, volume = {49}, number = {3}, pages = {431-442}, year = {2017}, publisher = {Amirkabir University of Technology}, issn = {2588-297X}, eissn = {2588-2988}, doi = {10.22060/ceej.2016.677}, abstract = {Despite many advantages of steel plate shear wall (SPSW) system, such as lightness, high stiffness, ductility, and fast implementation, this system is not as pervasive as other lateral load resisting systems such as bracing or reinforced concrete shear walls. To solve this problem, numerical parametric studies of system with consideration of seismic uncertainties which needs accurate non-linear models including behavioral deterioration of system is necessary. So, in this paper, besides studying existing macroscopic modeling of steel plate shear walls, a new model is introduced which is modified version of Strip model’s application with focusing on stress-strain curve proposed by one of researchers. After suggesting essential adjustments in this model and showing their necessities with emphasizing on experimental and finite element results, correctness of new model by doing several finite element analysis in different models with various plate thickness and length to height ratio is verified and proper values for parameters is proposed.}, keywords = {Steel Plate Shear Wall,Strip Model Stress-Strain Curve of Strip Element Hysteretic Analysis Hysteretic Curve}, title_fa = {اصلاح پارامترهای رابطه تنش - کرنش المان‌های نواری در مدل‌سازی دیوار برشی فولادی تحت بارگذاری چرخه‌ای}, abstract_fa = {سیستم دیواربرشی فولادی امروزه به عنوان یکی از سیستم‌های مقاوم در برابر بارجانبی مطرح می‌باشد. علی رغم مزایای متعددی همچون وزن کم، سختی و شکل پذیری بالا و سرعت اجرای زیاد، استفاده از آن در مقایسه با سایر سیستم‌های باربرجانبی نظیر سیستم مهاربندی و دیواربرشی بتنی آنچنان فراگیر نشده است. برای حل این مشکل انجام مطالعات عددی پارامتریک از سیستم با در نظر گرفتن عدم قطعیت‌های لرزه‌ای که خود مستلزم داشتن مدل‌های غیرخطی دقیق شامل زوال رفتاری از سیستم است، ضروری است. از این رو در این مقاله ضمن مطالعه و بررسی مدل‌های ماکروسکوپیک موجود از سیستم به ارائه مدل جدیدی اقدام شده است که شکل اصلاح شده‌ای از کاربرد مدل نواری با تکیه بر منحنی تنش-کرنش پیشنهاد شده برای المان‌های نواری توسط یکی از محققین پیشین می باشد. پس از پیشنهاد اصلاحات لازم در این مدل و نشان دادن ضرورت آنها با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی و اجزای محدود، صحت مدل پیشنهادی با استفاده از تحلیل های اجزای محدود متعدد از مدل های با ضخامت و نسبت طول دهانه به ارتفاع مختلف به تایید رسانده شد و مقادیر مناسب جهت پارامترهای به کار رفته در مدل برای مدل-های دیوار برشی فولادی انتخابی پیشتهاد گردید.}, keywords_fa = {دیواربرشی فولادی,منحنی چرخه ای,رابطه تنش,کرنش المان های نواری,مدل سازی نواری,تحلیل چرخه ای}, url = {https://ceej.aut.ac.ir/article_677.html}, eprint = {https://ceej.aut.ac.ir/article_677_7b5cc44216d7d54655eb42f28474870e.pdf} }